Wednesday, March 2, 2011

Goodwrenchleatherjacket

The problem is not watching, you see: Boubat


Boubat's photography is essential. The subjects are well framed and the background is usually blurred, there is nothing superfluous. He takes this together and blurs i dettagli. Qualcuno potrebbe criticarlo per questo, ma Boubat  parla di attimi "benedetti" in cui non si guarda, si vede.
Forse perchè "ci vedeva poco", a volte faceva fatica a distinguere i volti degli invitati a una festa,"al punto da sembrare maleducato", gli apparivano sfocati. E allora non restava che ricorrere alla "coup de Foundre", la visione d'insieme.























The atmosphere has changed in Paris, could never be the same as Doisneau or Cartier-Bresson. The world is distorted by the horrors, just stopped, the Second World War. Boubat And the choice is once again crucial: choose to capture everyday moments, seemingly trivial, but that he can play with magic and poetry.
"Each photo is like a stolen kiss: Every kiss is stolen, even if the girl agrees. So each picture is stolen, but also a bit 'agreement."
The unpredictability of the moment is critical, is a "gift" providential for the photographer.
And he looked at the world as a child when they wake up, curious, can appreciate and at the same time enhance the normality, making extraordinary, joyful.
able to go "beyond" the idea of \u200b\u200bstarting the photographer (in his case, but no real idea of \u200b\u200bthe moment unpredictable "), taking pictures that were ; foreign idea and the photographer also has to "step back", cancel, and then in step beyond himself.
goes against the philosophy of modern trends of the media who would like art ever built at a table, an artist increasingly disruptive, sempre più incapace di vedere nient'altro che se stesso nelle sue opere, quando una foto dovrebbe essere scattata proprio per raccontare qualcosa in più. 

Riporto un passo di una sua intervista rilasciata nel 1986:

"Borges diceva : "È ben misero lo scrittore che mette nei suoi romanzi solo quello che vuol metterci." In ogni foto ci sono diecimila cose in più di quelle che ci vogliamo mettere. È questa l'atmosfera. Ritirarsi è un atto d'umiltà, ma è anche una strategia vantaggiosa, direi quasi scaltra. Ecco! Se non sono capace di fare un passo indietro, mostrerò solo questo povero Boubat, solo questo povero Horvat. E mica vogliamo ridurci ad essere solo un Boubat o un Horvat o un chiunque altro".

0 comments:

Post a Comment